tisdag 24 juli 2012

Fjös!

Idag blev det en tur i skogen, jag på Olle och Emma på Talle. Det va riktigt trevligt!
Min fjös-häst tyckte dock att en jordhög bredvid skogsvägen va läskig och vägrade gå förbi den.
Vid det här laget känner jag Olle så väl att jag märker när det till 98% är trams och 2% är rädsla, så jag vägrade ge mej också. Efter lite halva piruetter och till och med ett bocksprång gav Olle upp och traskade förbi jordhögen hur lätt som helst. Ibland är det bra att va envisare än pållen.. :)

Jag har långt gångna planer på att prova rida Olle på hackamore imorn, mest bara för att kunna variera så han inte alltid har ett bett i munnen. Blir intressant!

2 kommentarer:

  1. Ja,vår käre Olle kan ju vara liite envis när han sätter den sidan till :) Då gäller det att inte ge sig.

    SvaraRadera
  2. Baltazar reagerade också starkt på en jordhög längst vägen idag när jag red.. var det vägen bort mot kasamark/dalsjö som du red när olle blev fjantig? undra vad dom fick för sig!

    SvaraRadera