fredag 20 maj 2011

Fredag!

Jag och Pippo har varit i stallet hela dagen idag, riktigt härligt! Hovis va ut och snyggade till hästarnas fötter också, äntligen är "vinterdäcken" ett minne blott!

Pipps på promenad

Leriga hästar får numera borstas utomhus!

Jag och Puro tränade galoppen idag, rakt fram och lite på volt. Han va jätteduktig och jobbade på bra, även om det gick rätt mycket för fort :P

Svettig häst! Dom vita skydden är några jättebilliga från Horze, jag måste skaffa några bättre..


Lugnet återställt, det är hemskt att vara ren..

Talle fick också beta lite utanför hagen :)

Pippo tyckte att jag va nere i hagen alldeles för länge och visade tydligt vad han ansåg om det..


Satte på repgrimman på Talle och gjorde lite nh-övningar, här ska Talle backa. Han är jätteduktig och lyhörd, man behöver bara ge honom små, fina signaler :)

Flytta rumpa.. Observera bakbenen, det här fixar han galant :)

Här skickar jag ut honom på volt genom att flytta bort bogen. Superfina häst!     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar