måndag 23 maj 2011

Finpuro

Fotade hästarna lite i hagen igår, för en gångs skull va Puro med på det hela och jag några fina bilder! Talle däremot kände inte för att posera, men men, man kan inte få allt :P








Igår gick vi en promenad med grabbarna, Pippolus fick följa med också. Talles skrot i framknät är inte förändrat så imorn blir det samtal med veterinär igen och ev ett besök på kliniken senare i veckan.

Idag red jag och Puro ut och galopperade igen. Han lekte treårig starthäst och sprang som tok. Blir bra att träna imorn, så han får galoppa lite sansat! Jag satt i dressyrsadel med relativt långa läder och blev tvungen att peka tårna rätt ner i varje avsaktning för att inte studsa av! Puro behöll samma tempo och bytte bara till slängtrav varje gång! Just då önskade jag att han va lite mer "ridhästig"... Jag blev lite less, men samtidigt vet jag ju att han är avsevärt mycket bättre på ridbanor, allt flams och trams sker nästan bara ute i skogen.
Jag antar att alla med egen häst känner så ibland, att man önskar att en del av hästens egenskaper inte alltid va så... Framträdande! Man kan inte alltid ha bra dagar :P

Ja ja, imorn taggar vi hoppträning och på söndag sker den stora DEBUTEN! Hinder på hela 90 och 95 cm ska betas av och vi hoppas på strålande sol och en sansad travare med bra galopp ;)

1 kommentar:

  1. Hehe jo nog finns det dagar då man helst inte ens vill ha häst. Det ska tramsas och lekas Elitloppet osv. Men vad gör man, det är ju levande varelser och det går oftast bättre efter ett dåligt pass eller träningssvacka. =)

    Det verkar gå så bra för er och jag håller tummarna under helgen. ^^

    SvaraRadera