tisdag 8 januari 2013

2012

Det va ett tag sen sist nu och enda anledningen (förutom tidsbrist) är att jag inte varit ett dugg sugen på att starta min gamla, dryga laptop. Den är helt useless! Så innan drömmen om en liten, rosa dator slår in kommer nog dessa perioder att fortgå.

Våran status just nu är rätt bra, Olle och jag gör framsteg och det känns som att vi är inne på rätt spår. Dock så har lille O blivit lite rund om magen efter att ha gluffsat i sej två höbalar på ett par veckor.. Till den grad att jag kunde se början till en valk framför sadeln i lördags! Mer motion och mindre hö i boxen får bli lösningen tills dess att Talle kommer och chefar i hagen.




Vårt 2012 va bra, riktigt bra! Mitt mål var att komma ut på tävlingar för att se och lära, inte så högt ställt med andra ord :) Att vi dessutom ridit både LC och LB på helt okej resultat hela säsongen känns väldigt trevligt!
Det jag kan jämföra med är att i mars på klubbtävlingen red vi LC:2 på 58% och nu i november fick vi 63% i samma klass. Samma domare och på hemmaplan bägge gångerna! Det är skönt att ha något konkret att mäta med, man blir så hemmablind och det känns inte alltid som att det hänt något med vår utveckling.
Vi har blivit mer sammansvetsade och jag tror att Olle börjar tycka att det är ok att jag är bossen. Tidigare ifrågasatte han allt ("Måste jag verkligen ha på mej ett träns?", "Måste jag lyfta hoven bara för att du säger åt mej att göra det?", "Gå in från hagen mitt på dan? Aldrig!" och så vidare) men det har släppt nu. Han är ju en smart häst så det är klart att han ville kolla vars gränserna går :)

Mitt första mål för 2013 är att debutera LA på Surfs tävlingar i juni. Olle kan nästan alla rörelserna, så nu gäller det att finslipa och få dom tävlingsmässiga. Det enda jag aldrig provat är att rygga. Tänkte börja med det under tömkörning nu i veckan.
Det andra målet är att bli stadigare rent allmänt, få jämnare och högre resultat. Olle är ju hela 7 år nu så jag tycker det är dags att sluta vara skraj för tävlingsbanor ;)
Det behövs en hel del träning för att vi ska nå målen, men oj vilken motivationshöjare det är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar