lördag 1 december 2012

Första rosetterna!


Vilken dag! Äntligen fick vi bevis på att vi tagit oss nån vart under de här 1 ½ åren! Jag är så sjukt nöjd, vi fick med oss en blå rosett från LC:2 och en gul från LB:1 :)

Det va framridning ute men tre stycken fick vara inne i collecting ring samtidigt. Det är SNÖSTORM ute idag (för dom som inte märkt det redan) och Olle tyckte att det va lägligt att dampa en hel del utomhus. Jag ledde omkring honom ute tills dess att vi kunde gå in i ridhuset, men pålle jagade upp sej mer och mer. När vi väl kom in och jag skulle sitta upp behagade inte herrn stå stilla, utan började studsa. Efter att ha fått hjälp med tyglande av häst kom jag dock upp i sadeln ganska snabbt. 

Inför LC:2an kändes Olle spänd på framridningen men ändå ridbar och rätt lyhörd. Han var full av energi! Under själva programmet hade vi bara våra vanliga missar, galoppfattningarna bl a. Men större delen av programmet kändes det klockrent och Olle va så fin!

Anna va domare och kommentaren blev "Mycket prydligt på fint ekipage. Jobba med rundare form och mera nyans i gångarterna."
Vi fick 63,57% och en hedrande andra plats!

I nästa klass, LB:1, var han betydligt mer loj. Det kändes som att han brände allt sitt krut tidigare och gick på sparlåga hela programmet igenom. Trots det kändes han ändå ridbar och vi gjorde ett hyfsat bra jobb. Det blev lite mer bestyr runt fattningen i höger varv, Olle va inte riktigt med mej, jag tappade stigbygeln och det kändes allmänt stökigt. Fördelen är att vi nu ändå kan få en hyfsad galopp även efter en dålig fattning, så lite mer styrka har nog Olle fått. 

Kommentaren blev "Lugnt och prydligt. Blir dock lite tamt och saknar ibland energi. Du rider noga men försök gärna inverka ännu mer. Lycka till!" 
Procenten blev 57.93 och det räckte till en tredjeplats :)

Gud vad kul det här känns, vi har kommit en bra bit på väg! :) Nu blir det nya tag nästa år, då är planen att debutera LA på surfs majdressyr.. Bara att jobba på under vintern så vi kan nå vårat första riktiga mål. Wiiho, vad jag är lycklig över att jag har Olle!
 


1 kommentar: