lördag 15 december 2012

Träning för Rebecka


I torsdags dammade vi av systemkameran så jag fick träningen för Rebecka dokumenterad. Tyvärr bestämde sej den för att bara ta suddiga bilder, fast jag kan inte garantera att det inte berodde på kameramannen ;)

Lite filmat blev det också, och i klippet nedan är det först lite trav på volt och därefter jobb med högergaloppen. Vi har ju haft lite problem med fattningen i höger varv. Det var även i slutet av passet så han började bli lite trött.
Jag hade en väldigt bra känsla efter passet. Vi fokuserade på att få fram honom och att han skulle bli stabil och bära sej själv i ett friskare tempo. Känns som att Olle förstod mej och jag blev lite tydligare med vad jag ville.

Vi red öppna efter långsidorna i trav. Eftersom att vi inte tränat på det tidigare spelade huvudkastningar och jämnheten ingen roll, huvudsaken var att Olle behöll takten, framåtbjudningen, ställningen och böjningen. Och det fixade vi! Olle var så trevlig, lyssnade på min minsta vink och gjorde hela tiden sitt bästa.



Imorgon åker vi till Stockholm och stannar till på onsdag. Blir skönt att åka bort en sväng och inte ha några måsten, speciellt efter den här skräckveckan på jobbet. (Att jobba med livsmedel när det stundar en högtid då det konsumeras hysteriska mängder mat kan vara lite lätt stressigt).
Mamma är snäll och tar Olle de dagarna så rätt vad det är kanske jag har en vit, nyduschad häst när jag kommer hem på onsdag? ;)

1 kommentar:

  1. Just det där med "nyduschad häst" vet jag inte om jag har hört något om... :D

    SvaraRadera