onsdag 23 februari 2011

Ja huga

Dom senaste veckorna har jag fått spika på tappskor på Talle fyra gånger och tvättat ett gäng små, ytliga trampsår som varit utspridda på hästarnas tassar. Så nu trodde jag att perioden av små, störande incidenter va över, men, nä. Igårkväll hade Puro lyckats trampa sej rätt illa på ena bakbenet, strax ovanför kronranden. Jädra broddar! Idag har han stått på boxvila och sen blir det sjukhage några dagar framöver.
Eftersom att Puro är ljuset själv fick han stå inne ensam till att börja med och det gick bra, men senare på dagen när jag tog ut honom på stallgången för att mocka fick han nog och visade väldigt övertydligt att han va den mest ensamma och olyckliga hästen i hela världen! Talle fick vackert gå in och va sällskap..
Men men, blir det ingen infektion borde Puro va på banan om bara några veckor, så vi håller tummarna!

Talle däremot är fit for fight och nu laddar vi inför fredag då vi ska på dressyrträning igen. Han är så fin! Just nu rider jag honom på jaktkandar och det verkar han trivas väldigt bra med. Talle har en tendens att gå in i "ridskole-mode" (= går som en lemming och stänger av omvärlden) på tränsbett så nu när han är omusklad och så efter skadan är det nog bra om han går i rätt form så mycket som möjligt. Tränsbettet kopplas på igen när han fått tillbaka lite av det han tappat, målet är ju att åtminstone va med på slutet av seriedressyren! :D

Jaa mitt livs första blogg det här (förutom min och Sannas toapappersblogg) så bilder och sånt jox kommer sen!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt med en blogg Malin :DD

    SvaraRadera
  2. Är det du som äger Talento nu, iaf så är han världens mysigaste valack..
    Mvh Felicia

    SvaraRadera