fredag 25 februari 2011

Dressyrträning!

Jag har flygit runt på små rosa moln sen dressyrträningen idag! Talle va jätterolig och duktig! Som vanligt tog det ca 20 min för honom att komma igång, han har en ganska lång startsträcka, men sen jobbade han på riktigt bra!
Vi jobbade med ryggningar för att aktivera bakbenen och därefter skänkelvikningar efter långsidan i trav-skritt-trav. Väldigt nyttiga övningar som vi ska jobba vidare med hemma efter vägen!
Det märks verkligen att någon har lagt ner mycket tid på Talle när han va ung, allting finns där! När han kommit igång har han lätt för samling (även om han är lite otränad nu efter vilan) och ibland när jag ber om nåt som är jobbigt väljer han att trampa istället! Mina piaffdrömmar har helt klart väckts till liv.. :D

 En av ryggningarna
 Talle är urtjusig men jag sitter som en kratta :P
 Här va han lite överpeppad!

Sadeln är alldeles för stor för mej, jag hamnar i stolsits! Jakten på en 16,5" dressyr är inledd.. :) Och mina händer är nåt jag måste jobba med, "cyklar" lite nu och då :P

1 kommentar:

  1. Inte kul att rida i en för stor sadel.
    Minns hur jag fick leta å leta för att hitt en dresyrsadel som va 16". Både Marre å Gizmo ha ju väldigt kort rygg.
    Kram Josse

    SvaraRadera