torsdag 24 februari 2011

Bilder!

Talle är underbar och perfekt på alla sätt förutom ett, det går knappt att fara ut själv med honom! Idag tänkte jag ta en promenad med honom efter vägen, men det gick inte superbra direkt. Han blåste upp sej mer och mer och när han va ungefär tre meter hög, på helspänn och började darra gav jag upp och vände hemåt. Framöver ska jag låna mammas stövlar som har stålhätta, känns inte så tufft att få 700 kg Talle med brodd på fötterna..
Talle är inte istadig alls, utan jag är övertygad om att han blir rädd, så planen är att ta korta promenader och göra dom trevliga! Kanske ta med lite godis eller bara stå och mysa och klia borta vid islandshästarna en stund. Stora, tuffa Tallebanen är bara en blöt fläck inuti!

Puros sår verkar läka bra än så länge, han är inte halt, ingen feber och det är inte varmt eller svullet. Tror nog det löser sej det där :)
 

 Talento, Halvblod, -94
Okänd härstamning

 Priority, Varmblodstravare, -99
Foreign Office - Sharon D.

Bilden på Talle är nästan ny och den på Puro och mej är från en klubbtävling i Vännäs, tror det va vintern -09 om jag inte missminner mej :P

1 kommentar:

  1. Du får säga till nästa gång du ska in å rida, så kanske jag kan ta me kameran och fota lite snygga (dressyr) bilder ^^

    Då får du fasiken inte se ut som en jultomte! haha
    Paddarna ska inte synas :O ;)

    SvaraRadera