lördag 11 januari 2014

Men vad i hela..

Blanko fick en tappsko i onsdag. Jäklar, tänkte vi och mamma smsade hovis. I torsdags svarade han att han kunde komma förbi i helgen och spika på den. Igår hade kära B tappat två skor till och den sista sitter jättelöst. Va fan? Efter en snabb smskonversation med hovis bestämdes det att vi flyttar fram skoningen istället. Förhoppningsvis kan han komma redan i helgen..
Enligt hovis beror det nog på att sömmarna nöts av eftersom Blanko gått med snösulor i leran i fem veckor. På skorna ser det ut som att dom ramlat av i steget, raka och fina och inte det minsta böjda.
Sjukt drygt.
Jag hoppas att vi kan vara med i helgen på lingondressyren, vi behöver verkligen lite staketträning :)

Jag är så sugen på att köpa en sån där vinteroverall som finns på Hööks. Skulle va galet härligt att ha en nu, när det till slut blev vinter. Imorse när hästarna skulle släppas ut tog jag på mej allt jag hittade i garderoben hemma innan jag for. Varm blev jag men helt omobil. Opraktiskt nanting!


3 kommentarer:

  1. Jag har denna overall http://www.jula.se/varseloverall-900419
    Då syns man och håller sig varm ;-)

    SvaraRadera
  2. Skorna sitter ju mycket lösare med sulor, iaf om det faktiskt inte kommit snö! Och jag kan verkligen rekommendera overallen, den är supervarm men ändå smidig.

    SvaraRadera