lördag 20 april 2013

Full rulle

Just nu är det relativt hektiskt för mej, mycket på jobbet och mycket i stallet. Men nu är det mindre  än en vecka tills vi far till Göteborg så då får jag vila upp mej :)

Talle har varit lite dålig i höger fram, började med lite hälta och svampighet men efter ett par dagars vila gick det till sej. Förmodligen har han slirat i hagen och sträckt sej på något sätt. Igår tog vi ut honom och longerade för att se hur han rör sej och både jag och mamma tyckte att han såg fin ut igen. Skönt :)
Han ska få ta det lugnt några dagar till så vi är på den säkra sidan.

Olle va fruktansvärt billig i onsdags. Vi va ute på ridbanan för att dressyra lite, men pålle va skogtokig. Efter 7 veckors vila och 5 veckors lugn igångsättning är han full av överskottsenergi.. Jag började med att longera honom innan jag satt upp och det funkade bra. När jag väl satt uppe i sadeln började han bralla, skygga och vara superspänd. Jag försökte lösa det genom att rida tempoväxlingar och övergångar. Efter ett bra tag började han äntligen slappna av och det hela slutade med att han kunde trava rätt avslappnat i bägge varven.

Igår tömkörde jag honom lite ordentligare, han fick trava och galoppera mer än tidigare. Det känns som att han fick ur sej en hel del så ridningen går nog betydligt bättre idag. Gosh så skönt att han börjar vara igång igen så han inte behöver vara en krutdurk längre ;)

Den 4 maj är det en klubbis, som förövrigt jag och Sofie ska styra upp, så då blir det nog LC och LB för mej och Olle. Helgen efter är vi anmälda till Lycksele. Då blir det ett litet meeting med LC och LB på lördagen och en till LB på söndagen. Kul! Känns skönt att börja säsongen med familjära program så vi kan fokusera på miljöträning :)






Jag och Roger va på Tropikhuset för ett tag sen och då passade jag på att kameranöta en hel del :)

1 kommentar: