tisdag 13 mars 2012

Lycka och stor sorg på samma gång

Nu kommer hästarna i stallet att spridas för vinden. Vi har fått två boxar åt Olle och Talle på Åsen och flyttar in den 1 maj :D Så oerhört, jävla härligt (ursäkta min grekiska), man är ju inte direkt bortskämd med ridbana och Surf en kort ridtur bort..
Enda molnet på himlen är Puro. Han flyttar till sin nya ägare i helgen och jag kan knappt tänka på det utan att bli förstörd. Efter 7 år med Umeås i särklass trevligaste ridtravare är det inte gjort i en handvändning att bara skicka iväg honom. "Ta bort dina fingrar från min häst"-känslan är total.
Men tjejen verkar jättebra och huvudsaken är att han får det bra, Puro förtjänar det bästa och inget annat.



Jag fick ett infall av filmregisserande igen och det här blev resultatet. Det är från förra träningen för Anna, då vi började jobba med sidförande på allvar. Det va också första gången jag red med spö och Olle skärpte till sej ordentligt. Han kändes trevlig, men vi har en del att jobba på!

Igår red jag för Anna igen och efteråt åkte jag hem med lite blandade känslor. Det är uruselt underlag hemma nu så Olle har inte gjort så mycket sista veckan. Därför va han såklart lite pigg igår och tyckte det va sjukt mycket mer intressant med alla galoppande ponnysar.
Hur som haver så fortsatte vi jobba med skänkelvikningar och hamnade i bråk nästan direkt i traven. Jag blev helt låst och Olle stretade emot. Jäklarns.
Det satt verkligen fast så vi fick gå över till att jobba med att få honom att inte hänga på vänstertygeln. Efter lite bök blev känslan genast mycket bättre. Olle gav efter och blev riktigt trevlig!

Det vi måste jobba på är att inte hänga i vänstertygeln och att ta skänkeln bättre. Ofta måste jag banka lite för att få honom att svara på min sidförande innerskänkel. Det är bra när det går såhär jättedåligt på lektionen, problemen vi har blir så tydliga. Jag har en plan för hur vi ska träna på det här, så förhoppningsvis kommer jag att flytta in på Åsen med en blänkande dressyrvalack som kan springa hit och dit, på snedden och sniskan och överallt... :)

4 kommentarer:

  1. Okej! Ja jag tror jag ska åka dit, klokar blir man alltid :)

    Såg ni ska sälja Puro, va tråkigt :( Men förstår det blir dyrt med tre hästar då ni ska flytta till surf..

    SvaraRadera
  2. Ja nu läste jag inte inlägget innan jag kommenterade så såg ni flyttar till Åsen istället ;) Det är ju nära oss, hör av dig om du vill rida någon dag! :)

    SvaraRadera
  3. Ja jag förstår det blir dyrt med tre.. Men kul att ni hittade stallplats :)

    SvaraRadera
  4. Marre är sorseles i särklass trevligaste travare ;)
    Kul att ni fått stallplats närmare SURF.
    Förstår att de inte känns kul att behöva sälja Puro.
    Själv har jag aldrig sålt en häst.
    Mina har istället fått åka till trapalanda pga ålder eller sjukdom.


    Mvh Josse

    SvaraRadera