tisdag 7 februari 2012

Volvoj*vel

Volvopuckot är fortfarande i bruk, men det ser lite halvmörkt ut...

Idag red jag, Natalie och Emma ut på tre glada hästar. Olle flamsade runt i början men som vanlig slappnade han av och blev riktigt fin mot slutet! Det är härligt det där, när man känner att han börjar vinkla in bakbenen och ta i istället för att rusa och kasta på huvudet ideligen. Man får känna sej duktig när man rider världens finaste irländare :)

Jag svängde även förbi Granngården (Klantmanna i folkmun) för att köpa tre spånbalar, en ny lädergrimma till Talle (hans gamla är uppäten, tydligen har dom grimmorna som handtag på varann..), lädertvål och fluff till sadlarna (sånt där man sitter på, så att det inte ska bli så förbannat kallt).
Jag kom ut med tre spånbalar och inget annat. Sjukt besviken.


Kanske ska köpa den här?

1 kommentar:

  1. Vad kul att Olle kändes så fin! Nu måste vi ta tag i en träning snart! Bara så besvärligt att boka in en dag då jag är billös än så länge :) Men kanske kanske har jag tillbaka bilen imorn !!

    SvaraRadera