måndag 21 april 2014

Blod, gråt och tandagnisslan.

För min del va klubbisen idag ingen höjdare direkt. Blanko och jag hade ingen kommunikation alls i första klassen, LB:1, och skrapade ihop 57%. Jag red skitdålligt och han tyckte såklart att det inte fanns nån anledning att lyssna.

Andra klassen, LB:2, blev aningens bättre. Där fick vi 59 % och allt tack vare mamma. Det hjälpte jättemycket att hon stod och skrek på mej på framridningen “Men rid nu då, behåll stödet, överge honom inte, jag ser minsann vad du gör!”. Ibland är “storhästmorsorna” jäkligt bra att ha :)
Jag fick tips om att prova en remont istället för vanlig nosgrimma och snok. Ska prova det nästa gång jag rider på tränsbettet! Alla råd som kan göra att Blanko accepterar tränsbett mottages tacksamt..

Som dom flesta vet vid det här laget kommer vi att flytta till Hippo den 1 juni. Jag tror det blir jättebra, framförallt om vi kan få rida för en veckotränare. Det känns som att jag behöver hjälp av tränare oftare än var 6:e vecka om vi ska komma nån vart.

Blanko har förresten haft en släng av vårkänslor i ett par veckor nu. Lite crazy, små minibocksprång och vi har fått ytterst lite vettigt gjort. Men men, han kanske blir snäll igen sen ;) Tur att Ann kommer och “räddar” oss i helgen..

funny-animal-funny-horse-pictures-with-captions-24-50-funny-horse-pictures-with-captions

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar