torsdag 12 september 2013

Wow-känsla

Efter en relativt slapp dag på jobbet (jag lär upp en ny tjej på mitt distrikt så för min del blir det ingen bilkörning och bara hälften av alla trapphus, Virst!) körde jag ut till stallet för att rida Blanko för Rebecka. Väl där fick jag bråka en del med hänglåset på skåpet, av nån anledning hade den bytt koden, men efter lite stress och våld gick det att öppna.

Själva träningen va suverän. Blanko hade fin bjudning och var väldigt glad! Vi fick börja jobba med delar ur MSV C:1, bl a galopprogrammet. Blanko stånkade på bra trots att det kändes lite trångt ibland. Han har ju inte styrkan att samla sej så mycket i galoppen än, utan vi låter honom gå på med lite längre språng. Det får ju inte kännas för svårt i början :)
Vi jobbade även med skolorna, men vid det laget hade pålle börjat bli trött. Känslan va bra, han försökte, så det gör inget att resultatet inte blev top notch.

Det är verkligen en stor skillnad redan på honom, istället för att gå med avknäppt nacke och trippa fram har han börjat länga på både hals, kropp och steg. Så när jag samlar honom lite arbetar han på riktigt och aktiverar faktiskt bakbenen. Han känns mer glad och framåt helt enkelt :)

Nu är jag bara så glad över vår fina, vackra, duktiga Blanko! Rebecka tycker att jag ska rida MSV C:1 på klubbisar nu i höst och i vinter, så vi får väl satsa på det. Blanko har ju bara tävlat en gång, också det en klubbis, så vi behöver onekligen träna på att tävla.

1 kommentar:

  1. Åh så kul att det börjar lossna och att han börjar fatta vad du vill :) Bara fortsätta jobba med form och flåset så är det väl bara att styra runt i LA och MSVC med honom :) Olle då, han ska inte gå på Hippo? Jag funderar ju på att åka dit, om vädret tillåter vill säga. Och, fota pannbanden. Nu blev jag nyfiken!! Haha, får väl kanske lägga upp filmen.... Det är bara roligare att lägga upp filmer där man är nöjd och inte gör massa missar :P

    SvaraRadera