måndag 27 maj 2013

Lillen levererar

Under den här veckan som gått har Blanko verkligen visat vilken snäll och fin kille han är. Jag är inte van vid så coola hästar och måste säga att det är vansinnigt härligt!

Vi har ridit ett par gånger på banan och jag har hittat några knappar. Det jag mest har jobbat på är att hitta en avspänd, låg form eftersom han inte känns helt loss. Det går lite sisådär, han hänger gärna i högertygeln och känns kort i vänstersidan. Men det känns bättre och bättre för varje gång och jag kan få honom i en lite rundare, djupare form. Det enda som stör mej är att jag har lite svårt att sitta djupt i sadeln i galoppen, men jag hoppas att det är en vanesak! Blanko har ju aningens större rörelsemönster än lille Olle… ;)

I fredags skrittade jag ut på Blanko med Maria och Bonne. Lillen skötte sej utmärkt, trots att mopeder och traktor blåste förbi. Det enda han gjorde va att frusta lite, så imorn tänkte jag prova skritta ut ensam för första gången.

Olle tömkördes idag och han var riktigt fin. Vi jobbade med öppna på rakt spår och han kämpade på bra, framförallt i höger varv. Fast det blev inte så många repetitioner i rad eftersom att det rent ut sagt är skitjobbigt att halvspringa bakom en häst i sand (i alla fall om man har lika bra kondis som jag ;) ).

På torsdag ska jag rida på hästarna för Rebecka! Ska bli kul att höra hennes åsikter om Blanko :)

1 kommentar:

  1. Vad roligt att det känns som att du hittar lite knappar! Jag kommer ju som sagt nästa onsdag så jag har möjlighet onsdag kväll/torsdag fm om du vill träna. Jag kanske kan sitta upp en sväng också :) Sen kommer jag ju tillbaka till helgen så vi kanske kan köra ett pass då också.. Jag kan ta med sadeln så kan vi ju iaf se om den passar. Det skadar ju inte! Blir det tävling med Olle?

    SvaraRadera