söndag 10 juni 2012

Sommarlov!



 Idag har vi flyttat hem hästarna så dom kan börja gå på bete. Känns helt ok, på sitt sätt är det rätt skönt att vara hemma igen :)

Både Talle och Olle verkade nöjda över det också, speciellt eftersom det hunnit växa upp en hel del gräs i vinterhagen..
Sommarhagebyggandet påbörjas imorn.

Imorgon ska jag även blåsa förbi Pegasus och införskaffa en graman. Jag fick tips av Anna att prova en sån på Olle eftersom han gärna slår sej fri i bland annat övergångar. Igår fick jag låna hennes och hon höll en kort lektion för oss.
Jag måste säga att det kändes väldigt bra! Olle blev supertrevlig och betydligt stadigare. Dessutom fick jag en bättre handställning.

Jag ska prova rida lite med gramanen i veckan, fördelen är ju att den inte påverkar honom hela tiden utan jag väljer när jag ska använda den. Det känns som att det kommer bli ett bra hjälpmedel, framförallt till att bygga upp styrkan i övergångarna.. :)

På tal om det, jag är väldigt sugen på att skaffa ett bitless bridle också. Enligt tandläkarn är det nödvändigt att ha en rätt stor bettgarderob och då gärna ett delat, ett rakt och ett bettlöst. I mina öron låter det helt logiskt, så jag måste kolla om Pegasus har sånna också!




Jag är så eggad inför lördag. Antingen går det jättebra eller så blir han spänd och ofokuserad eftersom han aldrig varit i Sikeå förut. Blir kul hursom! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar