söndag 1 februari 2015

Känslan av att hittat rätt

Nu har det gått ett par månader sen Valle flyttade till oss och både jag och mamma är stormförtjusta i honom! Älskade häst :)

Vi har hunnit med en del, en klubbtävling, en banträning och några pass för lite olika tränare. Jag har ännu inte riktigt bestämt mej för hur upplägget över träningarna ska vara. Rida för veckotränare och månadstränare? Eller bara månadstränare? Spontant känns det som att vi behöver lite mer hjälp nu i början för att riktigt hitta varann. Får se hur det blir framöver..

Klubbtävlingen va en liten bergochdalbana, första klassen gick bokstavligen talat käpprätt åt helvete (Valle testade mej nog en hel del och jag blev totalt passiv och slutade rida ordentligt) men den andra gick betydligt bättre. Det man kan konstatera är att jag måste få fram honom mer och ställa lite högre krav, samt bli kvickare. Trots att han är fin är han inte gratis ;)

Banträningen som vi red nu i januari är jag nöjd över. Vi fick ca 15 min inne på banan och efter att ha ridit igenom LA:3 en gång fick jag bra tips av domare Outi. Jag hann rida programmet en gång till och den andra gången hade vi ett mycket bättre flyt genom momenten. Så jag tror vi är på rätt väg! Jag måste bara skaffa mej lite jävlar anamma och inte hela tiden "be om ursäkt" för att jag är på banan.

Annars så har det hänt lite andra saker också. Jag har fått fast tjänst på 80% så det är väldigt skönt. Min kropp har ju börjat ta en del stryk (nack- och axelproblem som orsakar yrsel) så det blir nog bra att gå ner lite i tid. Under hela hösten och vintern har jag har mått väldigt dåligt psykiskt över yrseln också och fått panikattacker och sånt, men allt det börjar avta och gå mot det bättre. Så rätt vad det är börjar jag blogga lite oftare framöver :)

Idag har vi möblerat om i skåpet! Sjukt bra, fint och praktiskt blev det, jämfört med förut. Kanske går det att hålla ordning framöver, men det återstår väl att se..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar