onsdag 17 oktober 2012

Lindade bakben


Olle i våras, när han hade fått sitt läskiga sår. Inga fler skador nu tack!


Nu har vi inte varit överösta av hälsoproblem runt hästarna, men jag känner ändå att det får vara nog nu. Olle fick vila idag också, men nu känner jag mej såpass pigg att jag åtminstone borde kunna tömköra honom lite kravlöst imorn.
Vi provade att linda bakbenen på honom ikväll. Visar det sej att det gjort underverk under natten får jag kanske fortsätta med det ett tag till, för säkerhets skull. Allt tyder ju på att det är lymfangit och då blir det ju bättre av motion, men jag känner måste få linda in honom i bomull just nu.




1 kommentar:

  1. SV: Håller med att det känns skönt att det inte är unikt för Solo heller ;)

    Ja nu är vi igång igen, han har varit igång snart två veckor och imorgon ska vi träfa för Erika, känns spännande :)

    SvaraRadera