torsdag 31 maj 2012

Hoppning och total utmattning

I går tog jag och Olle mod till oss och drog fram några bommar på ridbanan. Vi började med lite travbommar och Olle gjorde rätt på första försöket! Sist vi hoppade på surf prövade han allt möjligt, galoppa, hoppa över alla tre, ta det som en studs, osv. Men inte nu inte! Nu flöt det på som det skulle.
Bommarna blev sen till ett kryss och därefter ett räcke. Olle va så duktig, tvekade aldrig och va väldigt lyhörd på mej och mina hjälper.
Bra pony!

I morse hade jag morgon så jag pep direkt ut till stallet när jag slutade nattskiftet, där vid kl 6. Mamma kom lite senare och vi red ut en kort sväng. Jag måste säga att det inte blev mycket vettigt gjort, jag va hur trött som helst. Men vi övade lite på det där med att flytta undan skänkel, både i skritt och trav. Olle va väl inte mest eggad men gjorde ett bra jobb.

Imorgon måste jag och min vita springare börja träna på programmen, bli lite seriösa igen liksom..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar