måndag 10 oktober 2011

Hoppning!

Igår va det hoppträning igen och den här gången fick både Olle och Puro va med. Vi hoppade bland annat böjda linjer och vi fick till det ganska bra! Olle va mycket mer ridbar än förra gången (fast det kan ju också bero på att jag red lite bättre :P).
Olle fick också prova komma snett på ett hinder, ett räcke. Först förstod han inte alls, jag kunde ju liksom inte begära att han ska komma hur som helst på hindren! Men han övertalades snabbt, när jag ramade in bättre och hade mer drivning flög vi över!

Vi fick också ha lite problemlösning igår. Vi skulle hoppa en linje med tre hinder där det sista va en gul oxer. Första språnget över det gula slog han i och sen va den oxern jeteläskig! Olle bröt ut och hade sej ett par gånger. För två år sen skulle jag ha blivit skitnervös och aldrig mer vågat hoppa gula oxrar, men inte nu inte! Jag försökte bara lösa problemet, och det funkade! När jag ramade in ännu lite mer och verkligen visade att jag ville över började Olle få tillbaka lite självförtroende. Sista språnget över blev jättefint :) Efter det avslutade vi med en lätt övning som vi klarat redan, känns bra att avsluta på topp! Olle måste ju känna att han är kungen av banan :)


Förresten, O va jättetrevlig i formen igår också! Speciellt vid ett tillfälle, vi hade just studsat över en linje och jag lät honom galoppa på lite. Jäklar vilken galopp han visade! Rund och fin och det kändes som att jag satt på en väldigt kontrollerbar krutdurk :D Söta, fina häst, han är så rolig!

Natalie och Puro va jätteduktiga igår också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar